Nyheter

SPEAK får meddelandehantering

SMART SPEAK

CMS SMARTMessage

Många av våra kunder har efterfrågat en enklare variant av telefon i SMART Systemet med möjligheten att ta emot meddelanden. Detta kan vi nu lösa med nya processen SMARTMessage i COBS meddelandeserver CMS.

SPEAK är en enkel trådlös telefon som från början är avsedd för användare som primärt använder telefonen för att ringa eller för att bli nådda. Nu kan man med SPEAK även ta emot larm eller viktiga meddelanden, vilket gör den till ett ännu bättre komplement till SMART systemet.

 

Funktionen SMARTMessage ligger som en licens i CMS, läs mer

IP-DECT 400 växer rejält!

ipdect400 inbuilding

 

Kör serverlöst upp till 10 basstationer med IP-DECT 400!

I vår strävan efter att leverera kostnadseffektiva men ändå driftsäkra lösningar, även till lite mindre verksamheter, så gör vi nu IP-DECT 400 systemet större.

Våra lösningar skyddar och tryggar personal som jobbar inomhus. DECT är överlägset den säkraste tekniken för tal och larm när man befinner sig 100% i en byggnad. 

COBS IP-DECT 400 växer nu från tidigare 30 telefoner och 4 basstationer till 10 basstationer och 60 telefoner. Detta system passar perfekt för små till medelstora företag.

 
Mer om IP-DECT 400

SMART kommunikationslösning gör Sveriges äldsta hotell redo för framtiden

 

continental du sud ystad

 

När Hotel Continental du Sud sökte efter ett nytt system för kommunikation valde de en SMART 1-lösning från COBS. Systemet har allt från en modern telefonväxel till smarta funktioner med internkommunikation och larm. Dessutom kan personalen enklare styra hotellsystemen med den androida appen.
– Det blir en ökad säkerhet för både gäster och personal med det nya systemet, säger Martin Jönsson, som driver Hotel Continental du Sud.

Sveriges äldsta hotell heter Hotel Continental du Sud och ligger i centrala Ystad. Efter att ha totalrenoverat hotellet upp till en god, fyrstjärnig standard, ville de gå ett steg längre. I första hand var de ute efter en ny telefonväxel, den befintliga hade många år på nacken och saknade moderna funktioner.
– Det fanns inget kösystem eller någon funktion för att ringa upp den som stod i kö, så vi tappade kunder för de inte kom fram. Med det nya systemet från COBS har vi fått de funktionerna och så mycket mer därtill, säger Martin Jönsson.


Ökad säkerhet för gäster och personal

I SMART1-lösningen från COBS ingår även internkommunikation med smarta, mobila, enheter till personalen, och överfallslarm. Internt kan systemet användas för att höja servicen gentemot gäster, genom att tillkalla personal när det är mycket att göra i receptionen. Det kan också användas för att kalla på hjälp om det skulle uppstå en situation där en vakt behöver tillkallas.
– Det känns bra som arbetsgivare att kunna ge våra medarbetare den tryggheten. Det nya systemet har även kopplat nödlarmen från rummen så det kommer i personalens enheter när en gäst trycker på dem. Då kan vi hitta den som behöver hjälp snabbt, säger Martin Jönsson.


Hybrid passar modernt hotell med anor

Det som framför allt lockade Hotel Continental du Sud till att välja just COBS var deras helhetslösning. Eftersom det är ett klassiskt hotell tilltalade det ägarna att kunna ha kvar ett system med gästtelefoner på rummen med en direktkoppling till receptionen. De tidigare telefonlurarna med sladd har dock blivit utbytta mot trådlösa enheter för att öka komforten för gästerna. Dessutom stödjer personalens trådlösa smartphone-liknande enheter den app som styr hotellets system.
– Det här systemet är som en hybrid mellan det klassiska och moderna, vilket passar oss perfekt.
Vi är ett gammalt stadshotell, så vi vill hålla kvar den känslan, samtidigt som vi använder oss av framtidens teknik, säger Martin Jönsson.


Smidig installation av en svensk lösning

Själva installationen tog endast ett par dagar, och eftersom den gjordes under lågsäsong gick det smidigt, utan några större avbrott i verksamheten. Allt har gått enligt planerna, och bara lite finjusteringar kvarstår. Hotell Continental du Sud är bland de första som installerat systemet och Martin Jönsson tycker det känns spännande att få vara med i utvecklingen och driva någonting framåt.
– Det känns även bra att använda oss av en svensk lösning. Vi är jättenöjda med det bemötande och den hjälp vi fått. Vi håller på att bygga ett till hotell, och även där kommer vi installera detta systemet från COBS, avslutar Martin Jönsson.


 

COBS Sociala Media

linkedin rundfacebook rundlinkedin rundinsta rund

COBS AB Göteborg (Huvudkontor)
Norra Långebergsgatan 4
SE-421 32 Västra Frölunda
+46 31 33 33 840

COBS AB Stockholm
Girovägen 13
SE-175 62 Järfälla
+46 8 621 16 75

lagercrantz group logo   

Språk / Language

English