Säkerhetslösningar för hotell

lösningar för hotell

5-stjärnig kommunikation för hotell

COBS SMART1 är en smart lösning för såväl receptionister som mobila medarbetare. Hela personalstyrkan kan enkelt kontakta varandra, svara på samtal och samtidigt vara tillgängliga för hotellets gäster.

Det unika med COBS är att vi kombinerar larm med telefoni.

Vi integrerar SMART1 med till exempel brandlarm och affärssystem, så att du får allt samlat i en enhet, och det är just helheten som våra kunder brukar värdesätta mest.

  • Kritiska larm - brand-, säkerhets- och handikapplarm
  • Telefonsamtal - in och ut
  • Överfallslarm för ensamarbetare
  • Full täckning i hela byggnaden

Känslan av service

Låt personalen rapportera via serviceordersystemet direkt i den integrerade appen. Låt konferensgäster nå rätt personal med en knapptryckning och effektivisera brandskyddsarbetet med moderna verktyg.

Säkert arbete

Att kombinera telefonisystemet med personlarm är ofta ekonomiskt fördelaktigt och visar samtidigt att du bryr dig om din personals bästa.

Alltid nåbar

Personalen kan nå varandra i hela byggnaden, oavsett mobiltäckning. Telefoni, komradio, appar, videosamtal och snabb hantering av uppdrag. Med våra lösningar finns det massor av möjligheter.

Kritiska larm

Vi vill spara tid och steg. Integrera brandlarm, sprinklers, PMS-system (Property Management System) via Oracles FIAS-protokoll (Fidelio Interface Application Specification), e-post eller andra system.

Vill du förbättra kundupplevelsen och samtidigt öka säkerheten för dina anställda?

Produkter

Relaterade produkter

Vårt COBS-system har allt från en modern telefonväxel till smarta funktioner med internkommunikation och larm. Dessutom kan personalen enkelt styra hotellets system via en app.

Relaterat kundcase

Sveriges äldsta hotell använder en smart kommunikationslösning

När Hotel Continental du Sud letade efter ett nytt kommunikationssystem valde de SMART1. Internt kan systemet användas för att förbättra servicen till gästerna genom att tillkalla personal när det är mycket folk i receptionen. Det kan också användas för att få hjälp om en situation uppstår där en vakt behöver tillkallas.

"Det känns bra som arbetsgivare att kunna ge våra medarbetare den här tryggheten. Det nya systemet har också kopplat ihop nödlarmen från rummen så att det kommer in i personalens enheter när en gäst trycker på dem. Då kan vi snabbt hitta den som behöver hjälp," säger Martin Jönsson.