Gammeluddshemmet känner trygghet genom personlig kontakt
På Gammeluddshemmets vård- och omsorgsboende känner sig både personal och boende trygga med att ha en väl fungerande kommunikationslösning. Den personliga kontakten och kompetensen hos leverantörerna Wx3 och COBS gör att de har varit nöjda kunder i över 10 år.
Växande behov i takt med att tekniken utvecklas
När Gammeluddshemmet först kom i kontakt med Wx3 var man bara ute efter en lösning för sin interna kommunikation. Med åren växte dock behoven i takt med den tekniska utvecklingen. Idag har man en heltäckande kommunikationslösning med allt från intern och extern telefoni till personlarm och säkerhetslösningar.
Med Wx3 som partner har Gammeluddshemmet skapat en trygg miljö för både sina boende och sin personal.
"Det är en enorm trygghet för både våra boende och deras anhöriga att veta att det alltid finns någon som kan höra och hjälpa till. Detsamma gäller vår personal som känner att de kan lita på att systemen fungerar och att de kan ge den omsorg som våra boende behöver." säger Daniel Rulander.
Produkter som håller i organisationen
Något som var mycket viktigt i valet av kommunikationslösning för Gammeluddshemmet är enkelheten. För äldre, varav en del har sjukdomar som påverkar minnet, är det extra viktigt att trygghetslarmen är användarvänliga och lätta att förstå.
Genom att integrera larmen med telefonisystemet har Wx3 dessutom skapat en helhetslösning som förenklar vardagen för de anställda på Gammeluddshemmet. Den bärbara telefon som personalen använder för samtal tar också emot larm från gäster på Gammeluddshemmet, som de också kan kvittera direkt, så att de bara behöver ha en enhet med sig i byggnaden.
För personalen är detta lika viktigt som att enheterna är utformade för och klarar av den miljö där de används. Den dagliga verksamheten innebär att man lyfter och bär mycket, vilket innebär att telefonen ibland kan fastna eller tappas i golvet.
COBS bärbara telefoner och larmmottagare som ingår i denna lösning uppfyller därför kraven i Gammeluddshemmet.
"Under åren har det varit otroligt lite underhållsarbete, förutom ett batteri som har behövt bytas ut. Det är inte alla produkter på marknaden som klarar av den här miljön. Det har varit särskilt trevligt under pandemin där COBS-telefonerna visade sig vara mycket lätta att rengöra och desinficera och fortsatte att fungera." säger Daniel Rulander.
Personligt anpassad behandling med kunskap
För att minimera störningar från omvärlden är telefoni- och larmlösningen placerad lokalt på Gammeluddshemmet. Det innebär högsta möjliga tillgänglighet och säkerhet för både gäster och personal.
Wx3 har skött allt från installation till att se till att de bärbara larmtelefonerna fungerar smidigt i hela byggnaden. Den personliga kontakten och nära relationen som Gammeluddshemmet har med Wx3 är det som gör att de varmt rekommenderar andra att välja Wx3 som partner för att lösa liknande behov.
För dem är det skönt att veta att när de ringer Wx3 för att ställa frågor så är det alltid deras egen kontaktperson som svarar och de hamnar inte i en telefonväxel. Det är detta personliga bemötande som gör att Gammeluddshemmet litar på att deras kommunikationspartner hittar de rätta lösningarna som bäst passar deras verksamhet.
"När vi har en begäran om förändring, till exempel när vi vill lägga till inbrottslarm, ringer vi bara. Den som svarar känner till vår nuvarande lösning och hur det vi vill lägga till kan integreras på ett smart och lätthanterligt sätt. Vårt samarbete med Wx3 och COBS har länge varit en enorm trygghet för oss och kommer att fortsätta vara det under en lång tid framöver."avslutar Daniel Rulander.